چرا در دوران باستان از سفال استفاده می شده است؟

۲۱۶ بازديد

چرا در قدیم غذاها از ظرف های سفالی استفاده می شد؟

ظروف سفالی همیشه یکی از بهترین فواید برای خوردن یک وعده غذایی یا یک وعده غذایی است. پس چرا در دوران باستان از ظروف سفالی استفاده می شد؟

سفال برای مدت طولانی است که برای غذا خوردن استفاده می شود. اکنون تحقیقات نشان می دهد که خوردن در این ظروف نیز فوایدی دارد. علاوه بر زیبایی ، سفال برای سلامتی نیز مفید است.به نوشته روزنامه خراسان ، به گفته برخی از کارشناسان ، بهتر است وسایل پلاستیکی و فلزی را کاهش داده و شروع به استفاده از ظروف سفالی کنید.

اما خاصیت این کشتی ها از گل و خاک ساخته شده است؟

در ظروف فلزی مانند آلومینیوم ، نیکل و کروم احتمال نشت فلز به مواد غذایی وجود دارد. در حالی که این خطر در ظروف سفالی وجود ندارد. همچنین ، پخت و پز در سفال بسیاری از مواد مغذی موجود در مواد غذایی را حفظ می کند.

چرا در دوران باستان از سفال استفاده می شده است؟

مصرف آب ذخیره شده در یک ظرف پلاستیکی یا بطری به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی مانند BPA برای بدن مضر است. در حالی که سفالگری این مشکل را ایجاد نمی کند. از طرف دیگر آب ذخیره شده در سفالها طعم طبیعی دارد.

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که آب ذخیره شده در ظروف پلاستیکی باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن می شود ، در حالی که آب ذخیره شده در ظروف سفالی به حفظ تستوسترون کمک می کند و بنابراین روند سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد.

سفالگری قلیایی است و سطح pH آب را حفظ می کند.
در حقیقت ، هنگامی که غذاهای اسیدی در ظروف سفالی پخته می شوند ، ماهیت قلیایی ظروف سفالی ماهیت اسیدی را کمی خنثی می کند. به این ترتیب سلامت بدن و دستگاه گوارش را حفظ می کند.

سفال ها طبیعی و غیر سمی است و بخار را حفظ می کند. همچنین مواد مغذی محلول در آب را حفظ می کند. ظرف ظروف سفالی ، گرما را حفظ کرده و سازگار با محیط زیست است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.