مراقبت از لپ تاپ برای افزایش طول عمر قطعات و باتری و جلوگیری از خرابی های آن

۱۴۶ بازديد
در این مقاله راه های مهم و کلیدی مراقبت از لپ تاپ را به شما یاد خواهیم داد و سعی خواهیم کرد راهنمای جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

این لپ تاپ متشکل از چندین بخش اصلی, که شامل یک چراغ, یک صفحه کلید, یک ماوس لمسی, یک مادربرد, و غیره., که دارای یک باتری و مبدل است که طول می کشد مراقبت از لپ تاپ, شامل تمام این عناصر. سپس ما در راهنمایی تعمیر و نگهداری از لپ تاپ به شما کمک خواهیم کرد.

بهترین قیمت لپ تاپ

مراقبت از باتری لپ تاپ


استفاده مناسب از هنگام خرید لپ تاپ باتری, یا به عبارت دیگر, بهترین راه برای مراقبت از باتری یک سوال مهم است که هنوز هم توسط بسیاری از شک است.

شما یک مشکل ثابت با لپ تاپ برای باتری, نگران نباشید, این است که باتری از لپ تاپ به طور جداگانه و با کارت متصل به برق استفاده می کند?  اگر تا دیروقت از لپ تاپ استفاده می کنید بهتر است باتری را از لپ تاپ جدا کنید و به سرعت شارژ تا 50 درصد برسید و در هنگام استفاده دوباره با ان ارتباط برقرار کنید. سعی کنید شارژ و تخلیه باتری از زمان به زمان. اگر شما به طور مداوم و برای مدت طولانی از یک لپ تاپ استفاده می کنید بهتر است از یک مبدل استفاده کنید و به سرعت شارژ حدود 30 درصد از باتری برسید. شارژ ثابت باتری بدون استفاده طولانی مدت و همچنین شارژ و تخلیه اولیه عمر باتری را کاهش می دهد. بنابراین بلافاصله پس از شارژ کامل باتری را خاموش کنید. لطفا توجه داشته باشید که هنگامی که سیستم روشن است, باتری جدا نیست و متصل نیست, به عنوان این ممکن است مدار شارژ صدمه بزند.

مراقبت از مبدل یا شارژر


بهترین راه برای اتصال به سیستم این است که ابتدا مبدل را به یک منبع برق وصل کنید و سپس به لپ تاپ وصل کنید. اگر راه دیگری در اطراف است, مناسب است زیرا شما در حال حاضر اتصال تطبیق به جریان یک تقویت کننده الکتریکی, که بیشتر کشیده, و یک جرقه قوی ممکن است رخ دهد, و غیره. این نیز می تواند باعث صدمه به مادربرد و مبدل.

مبدل متصل به منبع تغذیه را قطع نکنید. همچنین از قرار دادن فشار اضافی و تمیز کردن در سوکت مبدل اجتناب کنید.

اگر شما نیاز به خرید یک مبدل برای لپ تاپ خود را, حتما به در نظر گرفتن جریان و قدرت و تهیه یک مبدل مناسب برای لپ تاپ خود را. همچنین سعی کنید سیم برق مناسب و خوبی را برای مبدل انتخاب کنید یا از کابل اصلی استفاده کنید.

مراقبت از ال ای دی در یک لپ تاپ


صفحه نمایش لپ تاپ یا لپ تاپ که یک چهارم از لپ تاپ جدا شده است یکی از حساس ترین اجزای یک لپ تاپ است. در صورت تاثیر پالس در مورد لپ تاپ و یا نادرست باز کردن درب لپ تاپ چراغ می تواند صدمه دیده است. درب لپ تاپ نباید از گوشه باز شود. درب لپ تاپ باید در وسط باز باشد. باز کردن درب لپ تاپ از گوشه های صفحه نمایش اشتباه است زیرا پیکسل ها را روی صفحه نمایش ایجاد می کند و شکسته می شود. اگر شما می خواهید برای باز کردن درب لپ تاپ از گوشه, شما باید هر دو گوشه بالا. همچنین از قرار دادن اشیای سخت و سنگین بر روی لپ تاپ خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث صدمه جدی به صفحه نمایش شود.

مراقبت مادربرد


اصلی و مهم ترین بخش از مادربرد لپ تاپ گرافیک مستقل است, رام, من/پورت ای (ورودی/خروجی), بایوس و خنک کننده, همان و یا ضربه سینگ می تواند. تمام اجزای لپ تاپ بر روی مادربرد و یا بر روی مادربرد نصب شده.

برای مراقبت از مادربرد لپ تاپ باید توجه بیشتری به سیستم خنک کننده خود داشته باشید. نصب و راه اندازی لپ تاپ کار فرش است, فرش در طبقه, و غیره., پتو یا هر چیز دیگری که ممکن است, خش, پرز و خاک بر روی لپ تاپ, که از طرفداران هیث سینگ حاضر به دیدن. سعی کنید لپ تاپ را برای این مورد روی میز قرار دهید یا چیزی مانند یک کتاب را زیر قرار دهید تا ذرات کوچک به فن وارد نشوند. برای خنک سازی بهتر و همچنین برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به سیستم می توان از یک سیلانت استفاده کرد که در بسیاری از انواع مختلف در بازار موجود است. این برنامه همچنین بخشی از پروفایل ناموفق مادربرد است. اگر این پایانه ها فشار کافی نداشته باشند و به ورودی های صحیح وصل شوند وقفه های جدی نخواهند داشت.

هنگام استفاده از یک سیستم گرافیکی به دلیل چیپ ست, گرافیک و پردازنده گرم هستند, لپ تاپ باید به طور ناگهانی به طرف اتحاد تغییر دهید, زیرا ممکن است که سیستم به اصطلاح بوت است, و تصویر است. بسیار مراقب باشید با این, چرا که در صورت مشکل گران خواهد بود.

لوازم جانبی

مراقبت از فن لپ تاپ


فراموش نکنید که برای سرویس لوازم جانبی سیستم خود را هر چند ماه. گرد و غبار وارد شده به سیستم در طول زمان بر روی تخته میانی تجمع می یابد و از نشت هوا از فن توسط رادیاتور جلوگیری می کند و از خنک شدن سیستم جلوگیری می کند.

برخی از این پودر نیز در اطراف بخش هایی از مادربرد تجمع می یابد و مغناطیس را کسب می کند. سپس یک اتصال بین پایه های نازک و نزدیک به یکدیگر ایجاد می کند که منجر به صدمه به مادربرد و فرسودگی شغلی می شود.

مراقبت از صفحه کلید


صفحه کلید یک عنصر برای ورودی سیستم است. اگر هنگام تایپ دکمه های روی صفحه کلید را به راحتی فشار دهید و از غذا و اب اجتناب کنید برای سال های زیادی بدون نقص کار خواهد کرد.

لطفا توجه داشته باشید که اگر اب بر روی صفحه کلید قرار گیرد می تواند به مادربرد وارد شود و باعث خسارت جبران ناپذیر شود. البته این موضوع به سخت افزار لپ تاپ نیز بستگی دارد.

مراقبت از ماوس لمسی


این بخش نیز شبیه به صفحه کلید از اجزای ورودی سیستم است. اگر به لمس ماوس پاسخ ندهد و با دست مرطوب یا مرطوب کار نکند مشکلی در عملکرد ماوس ایجاد نخواهد کرد.
مراقبت از دیسک لپ تاپ

هارد دیسک یکی از قطعات لپ تاپ برای ذخیره اطلاعات است که در دو نوع هارد دیسک و هارد دیسک برای سیستم ها وجود دارد. اگر اطلاعات شما برای شما مهم است باید از بهترین نوع هارد دیسک استفاده کنید و به خوبی محافظت کنید.
هارد دیسک و لپ تاپ هارد دیسک
دیسک هارد دیسک دارای هزینه پایین تر از هارد دیسک در, بلکه سرعت پایین تر فراهم می کند و حساس تر به حرکت است. برای محافظت از هارد دیسک و بهبود عملکرد خود در هنگام کار حرکت نمی کند و لپ تاپ از دیدن از حرکت ناگهانی خودداری می کند زیرا می تواند به فلاپی دیسک و هدر صدمه بزند.

لوازم جانبی گیمینگ

هارد دیسک بسیار گران تر و مدرن تر از هارد دیسک هستند. این باعث می شود سر و صدا کمتر و بسیار مقاوم در برابر تکان دادن لپ تاپ در طول عملیات و ضربه است.
  • لپ تاپ بر روی فرش و فرش و پتو یا جای دیگر با شمع یا گرد و غبار قرار ندهید.
  • برای باز کردن درب لپ تاپ در وسط باز کنید.
  • مراقب باشید به نوشیدن و یا غذا خوردن بر روی لپ تاپ خود را.
  • از موس با دست های خیس استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از پورت های لپ تاپ مراقب باشید که به شما صدمه نزنند.
  • هنگام کار با لپ تاپ حرکت نکنید.
  • حفظ لپ تاپ هر چند ماه بسته به نوع و محل استفاده.
  • هنگامی که لپ تاپ روشن است وصل یا خاموش کردن باتری.
  • باتری را به طور مداوم شارژ نکنید و برای مدت طولانی استفاده نکنید.
  • ابتدا مبدل را به پریز برق و سپس به اتصال شارژ لپ تاپ وصل کنید.

روش اشتراک گذاری اینترنت لپتاپ ویندوز ۱۰

با نرم افزار Connectify Hotspot میتوانید لپ تاپ ویندوز ۱۰ خود را به یک نقطه اتصال تبدیل کنید و اتصال اینترنت خود را با دیگر دستگاه ها به اشتراک بگذارید. مهم نیست که کجا باشید، Connectify Hotspot راحت ترین راه برای آنلاین نگه داشتن دستگاه هایتان است. این قدم ها را با ما بردارید تا لپ تاپ ویندوز ۱۰ خود را به نقطه اتصال وای فای تبدیل کنید.

روش اول: استفاده از نرم افزار کانکتیفای

  • قدم اول: از اینجا Connectify Hotspot را برای ویندوز ۱۰ دانلود کنید. بعد از اینکه آن را نصب کردید، بروی دکمه try it out بنفش رنگ کلیک کنید تا شروع کنیم.
  • قدم دوم: اسم نقطه اتصال خود را انتخاب کنید. این اسم وای فای قابل رویت برای دستگاه های دیگر شما خواهد بود.
  • قدم سوم: نقطه اتصال خود را با انتخاب یک رمز عبور منحصر بفرد ایمن کنید. نقطه اتصال شما از همان پروتکل WPA2 استفاده میکند که اکثر مودم ها استفاده میکند.
  • قدم چهارم: حال منوی INTERNET TO SHARE باید آماده اشتراک اینترنت وای فای از طریق این نرم افزار باشد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.