نقش کتاب خوانی در افزایش توانایی های ذهنی سالمندان و دوری از بیماری هایی مانند آزایمر

۱۴۳ بازديد

افراد مختلف برداشت های مختلف از کتاب های مختلف. ممکن است حتی این یا آن کتاب ، بسته به سن و وضعیت ذهنی خواننده ، تأثیر متفاوتی بر آن داشته باشد. نوع و موضوع کتاب شما را انتخاب کنید, بسته به وضعیت روانی و شرایط زندگی خود را, می تواند باز شود و شما احساس بهتری. انتخاب و خواندن کتاب درست احساس رضایت از زندگی را افزایش می دهد. در این مقاله ما در مورد تاثیر خواندن بر روی مردم صحبت خواهیم کرد.

منطقی است که یک کتاب را به عنوان یک دوست خوب یک فرد در نظر بگیریم. یک مطالعه جدید در انگلستان نشان می دهد که خرید کتاب آنلاین احساس خواندن بهتر کتاب. با قضاوت بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه, خواندن چیزی جز یک سرگرمی لذت بخش است. بر این اساس ، خوانندگان احساس بهتر و شادتر در رابطه با دیگران است. کتاب به ما کمک کند تصمیم گیری های مهم و با نفوذ. با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه 27 درصد از شرکت کنندگان تایید کرد که یک کتاب خاص الهام گرفته و آنها را به تصمیم گیری مانند تغییر شغل و یا پایان دادن به نامناسب روابط عاطفی. 36% گفت که این کتاب انگیزه ای برای سفر است. 19% بر این باورند که با الهام از کتاب, آنها یک سرگرمی جدید به دست آورد. 38 درصد از شرکت کنندگان تاکید کرد که آنها خواندن کتاب برای استراحت و کاهش استرس است. 25٪ از آنها نیز اعتراف می کنند که این کتاب بهداشت عمومی را توجه بیشتری کرده است.

در هر صورت شخصیت ها در داستان ممکن است اما آنها می تواند الهام بخش به خصوص شخصیت های مانند بریجت جونز که به احتمال زیاد واقعی مردم در اطراف ما با معایب خاص خود را. این شخصیت که به ما یادآوری می کنند که آن را خوب به اشتباه و کمک به ما احساس بهتری هستند. شورای است درصد از شرکت کنندگان تاکید کرد که آنها می خواهم به صرف زمان بیشتری خواندن سخنرانی... اما در یک گوشی هوشمند و تماشای تلویزیون از آنها جلوگیری می کند. منطقی است که کتاب و خواندن موضوع فراموشی هستند. اما ، همانطور که قبلا ذکر شد ، کتاب ها به ما کمک می کنند از لذت های کوچک زندگی لذت ببریم و مردم را شادتر کنیم.

کتاب درمانی چیست؟

کتاب درمانی یکی از روش های گرفتن مزایای از خواندن است این روزها ما می شنویم عبارت "درمان" در کلمات مختلف, در حالی که ما نمی توانیم به آنها اعتماد. اما کتاب درمانی یک روش قدیمی است که طیف گسترده ای را تعریف می کند. این روش که فرد را تشویق می کند به خواندن یک کتاب با استفاده از آثار درمانی کتاب. این کتاب می تواند نقش آرام بخش ، تحریک کننده و یا هیپنوتیزم بازی کند. نوع و دوز نیز مهم هستند. شاید شما نیاز به متوقف کردن خواندن رمان شاد و دردناک و خواندن داستان اکتشافی و دردناک. شما همچنین باید مراقب باشید که مصرف بیش از حد مصرف نکنید! امروزه کتاب درمانی اشکال مختلفی دارد: از تمرین ادبیات در زندان تا خواندن به گروهی از افراد مسن که فراموش می کنند. با این حال ، بیشتر در زمینه پزشکی ، با تمرکز بر کتاب های کمک به خود ، در طول چند سال گذشته دیده می شود.، تاکید بر خواندن ، به ویژه کتاب های داستانی ، بیشتر است. این کتاب می تواند درد های مختلف مانند قلب شکسته یا شک و تردید در مورد کار را درمان کند. تاریخ کتاب درمانی قدمت آن به یونان باستان, که در آن کتابخانه محل شفا از روح در نظر گرفته شد. در پایان قرن نوزدهم ، زمانی که فروید شروع به استفاده از کتاب در جلسات درمان ، روش شکل گرفت.

پس از جنگ جهانی اول ، این کتاب به سربازانی که یک جنگ دشوار جان سالم به در تجویز شد. در آن زمان ، حتی کتابداران برای ارائه کتاب به سربازان آموزش دیده بودند. با گذشت زمان ، کتاب درمانی در فرمت های مختلف در بیمارستان ها و کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در سالهای اخیر ، روانشناسان ، کارگران اجتماعی ، سالمندان و پزشکان از آن به عنوان یک روش درمانی موثر استفاده کرده اند.

خواندن کتاب و مثبت اندیشی

برای همه ما واضح است که خواندن به تقویت سلامت ذهن و روابط انسانی کمک می کند... اما در سال های اخیر ، به اصطلاح مطالعات علمی اثرات مثبت مختلف خواندن و خرید کتاب روانشناسی نشان داده اند. که در 2011.مطالعه f-تصاویر.آم.R. IP (fMRI) انجام شد. هنگامی که ما تجربه را پشت سر می گذاریم ، یک منطقه خاص از مغز تحریک می شود. این مطالعه نشان داد که هنگام خواندن در مورد این تجربه خاص ، همان بخش مغز تحریک می شود. به عبارت دیگر ، خواندن داستان ها و تفکر در مورد احساسات مردم بخشی از مغز است که در عمل و در دنیای واقعی تحریک می شود. مطالعات دیگر انجام شده در 2006 و 2009. آنها نشان می دهد که افرادی که خواندن بسیاری از کتاب های داستانی بهتر در همدردی با دیگران است. در یکی دیگر از 2013 مطالعه.داستان در مقایسه با خواندن جنایی و غیرداستانی بهبود ارزیابی شرکت کنندگان در آزمون همدلی و ادراک اجتماعی. ادراک اجتماعی به عنوان توانایی فرد برای درک افکار و احساسات دیگران درک می شود. این مهارت در اطراف سن چهار تشکیل.

آمده و سوزان در همکاری با مدرسه زندگی (آلن Dobaten یکی از بنیانگذاران آن) آنها را تحصیل کرده بسیاری از کاغذ درمانگران در سراسر جهان است. با توجه به ، شایع ترین مشکل برای کسانی که به نوبه خود به کتاب درمان است که از طریق بحران های زندگی است.: مشکلاتی از قبیل گناه حرفه, افسردگی و غم و اندوه. تعداد قابل توجهی از به طور منظم در حال بازنشستگان: کسانی که نشستن برای مدت زمان طولانی به عنوان خوانده شده هستند و در مقابل آنها اما تنها رمان جنایی همجنسگرایان و در حال حاضر به دنبال چیزی جدید و با ثبات است.

در رمان "پزشکی: لیستی از ابزارهای ادبی" لیستی از بیماری ها است. این کتاب ارائه می دهد یک کتاب در مورد هر بیماری به عنوان یک درمان; مثلا, برای درمان یک حس شکست, خواندن یک کتاب در مورد تاریخ آقای. توصیه می شود به استفاده از چاه.

کتاب دوست خوب ما است..

استاد بازنشسته روانشناسی شناختی کیت اتلی شده است مطالعه روانشناسی این داستان برای سالهای زیادی. در کتاب "چیزهایی مانند رویاها: روانشناسی تاریخ" ، او در مورد چگونگی شکل گیری و تعریف شخصیت از طریق شخصیت های داستانی صحبت می کند. در این کتاب ، او توضیح می دهد که چگونه ادبیات مهارت های اجتماعی را تقویت می کند ، توسعه عاطفی ما را ترویج می دهد و درک ما از خودمان را شکل می دهد. تاریخچه یک نوع روان مدلسازی: تقلید از خودمان در تعامل با دیگر اعضای جامعه هنگامی که ما تجربه و تأمل در آینده ممکن است. این کتاب به ما این فرصت را به تمرین موقعیت های مختلف است که با صدمات دائمی همراه نیست. این را حس می کند که نویسندگان و مصرف کنندگان از این کتاب در نظر آن را به بهترین دوست یک فرد.

در این مقاله ، مارسل پروست دوستی انسان با کتاب را توصیف می کند: "در این زمینه هیچ اجباری وجود ندارد. اگر ما صرف زمان با آنها, به این دلیل است که ما واقعا می خواهید. هیچ تاسف وجود دارد که ما به آنها اجازه رفتن. ما در مورد پایان دوستی ما نگران نباشید, آیا من آن را دوست دارم یا نه, آیا او در مورد من فکر می کند یا نه, شخص دیگری جای من را."

کتاب و تبدیل شدن به انسانی با ویژگی های برتر

خواندن کتاب اثر مثبت بر یک فرد است با وجود آنچه که تا کنون گفته شده است, برخی شک و تردید در مورد تاثیر این کتاب بر همدلی هستند. سوزان کین نویسنده همدلی و رمان است (همدلی و رمان), یکی از این افراد. به گفته وی, این آسان نیست برای اثبات; بعلاوه, کتاب توسط خود تغییر نمی. "همانطور که هر کتاب تایید, خوانندگان سوپرمن می تواند جامعه ستیز و تنبل به نظر می رسد. با این حال ، خواندن کمتر به عنوان یک فعالیت گروه شناخته شده است. "Chorea را کتاب اغلب به تنهایی در کتاب غرق . با این حال ، کین نیز اثر مثبت خواندن و خرید کتاب مدریت و رهبری و کتاب هایی از این دست را تایید می کند. او معتقد است که ما باید لذت بردن از این واقعیت است که این کتاب فراهم می کند یک فرصت مطلوب: شادی آزادی از تعهدات اخلاقی هر دو به حالت احساسی در واکنش به شخصیت نوآوران و از آنها رنج می برند; البته این سوال ممکن است یک تصمیم است که باید رد کرد, ممکن است منجر به واکنش های جدی تر به موقعیت و غیر واقعی شخصیت های که بوجود می آیند به عنوان یک نتیجه از یک دفاعی داستان (به عنوان مثال شاید به دلیل شور و شوق از این شخصیت به گرفتن انتقام خود را پشتیبانی و احساس خوبی پیدا کنیم چرا که ما می دانیم که داستان در یک موقعیت چنین, واقعی, واکنش, نشان می دهد که باید نمی شود). کین به شدت از تاثیر مثبت خواندن بر سلامت انسان پشتیبانی می کند. خواندن خروجی است که اجازه می دهد تا شما را به خلاص شدن از شر زندگی روزمره و فشار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.